سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمایت از محیط زیست گروه آنجل مهاباد

 

 

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیل خبر عصر امید با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از افزایش 20 درصدی بارندگی ها در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل دریاچه ارومیه از نظر رطوبت، ارتفاع و سطح آب در وضعیت مناسبی قرار دارد و در حال حاضر شاهد افزایش بیش از 50 سانتی متری ارتفاع آب دریاچه هستیم.
عباس نژاد افزود : این بارندگی ها تأثیر بسزائی بر جزایر دریاچه ارومیه نیز داشته بطوریکه علوفه و آب مورد نیاز حیات وحش این جزایر تأمین و ارتباط جزایری که به علت خشکسالی به هم وصل شده بودند مجدداً قطع و امکان خروج حیوانات از این جزایر کم تر شده است.
وی در ادامه با اشاره به تبدیل 100 هزار هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه به شوره زار گفت : در حال حاضر این اراضی از نمناکی خوبی برخوردار است.
عباس نژاد به مصوبات دور سوم هیئت دولت در خصوص دریاچه ارومیه هم اشاره و تصریح کرد : بارور کردن ابرها ، افزایش راندمان آبیاری و اصلاح الگوی کشت در حوزه اکوزیستی و تأمین سالانه 3 میلیارد متر مکعب آب موردنیاز این دریاچه از مهمترین تصمیمات دولتمردان برای احیای دریاچه ارومیه بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت در حال حاضر آب سطح دریاچه ارومیه از تراز نرمال اکوزیستی 2 متر پائین تر است.
 
 
مبع : پایگاه عصر امید

نوشته شده در شنبه 89/2/25ساعت 3:16 عصر توسط سیاوش ابراهیمی نظرات ( ) |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

داغ کن - کلوب دات کام