سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمایت از محیط زیست گروه آنجل مهاباد





در 22 آوریل 1970 یک حرکت مردمی برای اعتراض به سیاستهای دولتی که بی توجه به خرابی محیط زیست در حال از بین بردن زمین بودند در امریکا شکل گرفت. گروه های طرفدار محیط زیست دانشجویان و اقشار دیگر که به ضایعات مضر کارخانه ها و آلوده شدن دریاها با نفت و تمام آلودگی های رو به افزایش که بر سلامت انسان و طبیعت تاثیر مخربی داشت اعتراض کردند. برگزاری این اولین "روز زمین" ( Earth Day ) به موفقیتهای سیاسی زیادی انجامید و حمایت همه گروههای سیاسی را کسب نمود و توجه بیشتر قانونگذاران به هوای پاک و آب پاک و گونه های در حال انقراض و تشکیل "آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا" را موجب شد.

در دهه 90 میلادی روز زمین به صورت یک کمپین جهانی در آمد که در اکثر کشورهای جهان برگزار میشد. توجه به بازیافت یکی از موضوعات اصلی مورد توجه در این زمان بود.
در روز زمین سال 2000 که به برکت اینترنت برای افراد بیشتری معرفی شده بود و فعالان محیط زیست را در سراسر جهان به هم مربوط می ساخت تمرکز بر روی موضوع انرژی های پاک (انرژی های زیست-پایدار) گذاشته شد و این پیام به تمام جهان رسید.
هر ساله در 22 آوریل با نام "روز زمین" کمپین هایی برای آگاهی رسانی به همگان و نشان دادن طرفداری و حمایت از محیط زیست و آینده سیاره عزیزمان زمین و تمرکز بر موضوعات زیست محیطی حاضر و راه حل های آنها- در اکثر کشورهای جهان برگزار میشود.
در روز زمین 2010 تمرکز اصلی بر مسئله گرمایش جهانی متمرکز شده که مهلک ترین و بحرانی ترین خطر محیط زیستی قرن حاضر است. اهداف مورد نظر جلب به پیشرفت سیاستهای آب و هوایی- بهره وری انرژی- انرژی های برگشت پذیر و مشاغل سازگار با محیط زیست است. روز زمین 2010 شرایطی را برای همکاری افراد و شرکتها و دولتها فراهم میکند که با کمک یکدیگر اقتصادی سازگار با محیط زیست را ایجاد کنند. امسال در چهلمین سالگرد بزرگداشت "روز زمین" 190 کشور در این حرکت شرکت می کنند.
برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید: http://www.earthday.net/

نوشته شده در چهارشنبه 89/2/1ساعت 4:5 عصر توسط سیاوش ابراهیمی نظرات ( ) |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

داغ کن - کلوب دات کام