سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمایت از محیط زیست گروه آنجل مهاباد

پس از بازدید رییس جمهور از دریاچه ارومیه و برگزاری جلسه ی مربوط به بررسی وضعیت دریاچه ارومیه


 


رییس‌جمهور تاکید کرد:
دریاچه ارومیه باید با روش های مناسب مجددا احیا شود


رییس جمهور در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه احیای این دریاچه را مساله ای حیاتی دانست و برضرورت اتخاذ روش های مناسب به منظور احیای وضعیت قبلی این دریاچه تاکید کرد.

در نشست بررسی وضعیت دریاچه ارومیه که به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد و با حضور وزیر نیرو، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست و شماری از معاونین رییس جمهور و مسوولین استانی در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد ، آخرین وضعیت دریاچه ارومیه به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب برای جلوگیری از وقوع مشکل زیست محیطی در منطقه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

رییس جمهوردر این جلسه با اشاره به اهمیت جلوگیری از آسیب بیش از حد به دریاچه ارومیه اظهار داشت: آسیب بیش از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه ، 3 استان همجوار را از نظر سکونت و کشاورزی با مشکل مواجه می کند از این رو ضرورت دارد همه امکانات و دستگاه ها برای احیای این دریاچه متفق و بسیج شوند و مسوولین باید این را بر هر کار دیگری اولویت دهند.

در این جلسه مقرر شد وزارت نیرو جریان آب ورودی رودخانه ها را به دریاچه مدیریت کند تا حداکثر آب در فصل مناسب وارد دریاچه شود.

همچنین وزارت نیرو موظف شد از هر منطقه دیگری که امکان انتقال آب به دریاچه ارومیه را داشته باشد اقدامات لازم را انجام دهد و از میزان آبی که به این وسیله منتقل می شود، نصف آن در اختیار خود این وزارتخانه برای کمک به توسعه کشاورزی و نصف دیگر به دریاچه هدایت شود.

استاندار آذربایجان غربی نیز موظف شد با تشکیل کارگروهی تلاش کند از امسال تمام زمین های کشاورزی استان زیر آبیاری تحت فشار قرار گیرند.

بارور کردن ابرها از دیگر تصمیمات این نشست برای نجات دریاچه ارومیه از وضعیت کنونی بود و مقرر گردید کارگروهی روند اجرای تصمیمات این نشست را پیگیری کند.

 


منبع : استانداری آ.غ


نوشته شده در شنبه 89/1/21ساعت 5:15 عصر توسط سیاوش ابراهیمی نظرات ( ) |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

داغ کن - کلوب دات کام