سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمایت از محیط زیست گروه آنجل مهاباد

سبزپرس- گروه محیط طبیعی: در حالی که یکی از مشاغل مرزنشینان در غرب ایران، معاملات مرزی از طریق چارپایان است، نیروی انتظامی از سه سال پیش برای جلوگیری از قاچاق کالا، اقدام به کشتن دسته جمعی چارپایان کرده است.

عثمان مزین، حقوقدان، با بیان این مطلب به سبزپرس گفت: با توجه به مقررات و تسهیلاتی که برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است و این که کارخانه و کارگاهی برای کار آن ها وجود ندارد، این معاملات مرزی در منطقه کردستان رایج است.

به گفته او، در سال گذشته فرمانداری سردشت 8 هزار کارت تردد مرزی برای این منظور صادر کرده است و این بدان معنا است که مردم تحت نظارت فرمانداری می توانند این معاملات را انجام دهند، اما در 3 سال گذشته، کشتار چارپایان برای مقابله با این معاملات رایج شده است.

به گفته مزین، در مواردی حتی 60 چارپا در روستایی در کردستان کشته شده و اجسادشان برای ایجاد اشمئزاز در محل رها شده است و در منطقه مریوان و سردشت این اقدام در سطح وسیعی انجام می شود.

مزین گفت: پیش از این اگر از افرادی که قاچاقچی تلقی می شدند، چارپایی گرفته می شد، دولت آن را به مزایده می گذاشت و این درآمدی نیز برای دولت به همراه داشت، اما در حال حاضر چارپایان قتل عام می شوند که این حتی می تواند به انقراض چارپایان در این منطقه منجر شود.

به اعتقاد مزین، حتی اگر ثابت شود که اقدام مرزنشینان در این معاملاتی که طی آن از چارپایان استفاده می کنند، قاچاق است، ماموران انتظامی در مقام ضابط قضایی صرفا باید کالا را ضبط کنند و مبادرت به قتل چارپایان جرم محسوب می شود و تخریب مال است و در تضاد کامل با آموزه های دینی قرار دارد.

 

 

 

منبع : انجمن حمایت از حیوانات ایران


نوشته شده در سه شنبه 89/4/15ساعت 7:22 عصر توسط سیاوش ابراهیمی نظرات ( ) |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

داغ کن - کلوب دات کام